رفرم 40 درصدی برانکو در ترکیب

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، اگر فرض را بر این بگیریم که حداقل 4 بازیکن تازه وارد پرسپولیس در نیم فصل دوم فیکس خواهند شد، گفتن این واقعیت که سرخ ها با بیش از 40 درصد تغییر در ترکیب اصلی به میدان خواهند رفت، اصلا چیز عجیبی نیست.

رفرم 40 درصدی برانکو در ترکیب

رفرم 40 درصدی برانکو در ترکیب

بعد از باز شدن پنجره ها و شروع جابجایی برای پرسپولیس، تا همین حالا 7 بازیکن به این تیماضافه شده که 6 تای آن ها نفرات اصلی هستند و می توانند ترکیب اصلی تیم برانکو را کن فیکون نمایند. در تمام این سه فصل و نیم از برانکو آنچه به یاد داریم عدم تغییرات کلی در ترکیب است و اگر یک سال اخیر و تغییرات پیاپی ناشی از محدودیت ها و دست خالی او را در نظر نگیریم، ایوانکوویچ جزو آن دسته از مربیانی است که هم در جریان بازی سخت تعویض می نماید، هم بازی به بازی در صورت قدم برداشتن در جهت دلخواهش دست به تغییر در ترکیب اصلی تیمش نمی زند. با این حال آنچه باعث می گردد این رویه تغییر کند خریدهایی است که او برای تیمش انجام داده، خریدهایی که بیرون نشستن شان حداقل برای مقطعی طولانی بعید به نظر می رسد.

برانکو شیفته بازی سروش رفیعی است و به او اعتقاد فراوانی دارد پس حتما از همین بازی نخست مقابل پدیده به او میدان خواهد داد و البته در جام حذفی هم سروش را در زمین رشت جزو نفرات اصلی خواهید دید. بار قبل که سروش به پرسپولیس آمد بعد از یک هفته تمرین - یا شاید هم کمتر - فیکس شد و حالا که دو ماه با تیم تمرین نموده بعید است در ارنج اصلی پروفسور نباشد.

از سوی دیگر مهدی شیری تنها مدافع راست تخصصی سرخ ها خواهد بود که اتفاقا هم از کیفیت فنی بالایی برخوردار است ، هم بشدت انگیزه دارد تا خودش را ثابت کند هم اینکه تا قبل از بازی اول اینقدر با تیم تمرین نموده که برانکو به او اعتماد کند.

همچنین برانکو در اولین فرصتی که بتواند از مهدی ترابی استفاده کند حتما او را در ارنج اصلی بازی خواهد داد چرا که هیچ مربی در ایران پیدا نمی کنید تا از خیر استفاده از این بال تکنیکی بگذرد و تمام پتانسیلش را روی نیمکت ذخیره کند.

ماریو بودیمیر دیگر خرید تازه وارد سرخ هاست که جایگزین منشا شده و قرار است جای خالی او را پر کند. بعید است برانکو او را برای نیمکت نشینی آورده باشد و به احتمال زیاد، این مهاجم کروات هم از بازی نخست فیکس خواهد شد مگر اینکه فرم او دلخواه برانکو نباشد. با این حال از آنجا که ماریو در دینامو بازی نموده و نمایش خوبی هم داشته بعید است فرمی در حد بازیکن فیکس پرسپولیس نداشته باشد ضمن اینکه برانکو می خواهد از همان ابتدا نیروهای تازه و نفس چاق شده تیمش را به رخ بکشد.

با این حساب تصور اینکه چهار خرید تازه وارد پرسپولیس خیلی زود به ترکیب اصلی برسند اصلا بعید نیست و تنها مهدی شریفی، محمد نادری و سعید کریمی روی نیمکت یا سکو می مانند که از این جمع نادری تهدیدی بزرگ برای شایان مصلح در دفاع چپ خواهد بود و البته در روزهایی که شجاع و سیدجلال محروم باشند حتما جای آنها را پر می نماید.

در این شرایط چنانچه تصور کنیم حداقل 4 بازیکن تازه وارد پرسپولیس در نیم فصل دوم فیکس خواهند شد، گفتن این واقعیت که سرخ ها با بیش از 40 درصد تغییر در ترکیب اصلی به میدان خواهند رفت اصلا چیز عجیبی نیست که با فلسفه برانکو و آنچه از او دیده بودیم منافات دارد اما در شروع حرکتی دوباره قابل توجیه و باور پذیر است.

در واقع برانکو بعد از یک سال سخت حالا تیمش را از نو ساخته و طبیعی است که تغییراتی در ترکیب تیمش ارائه دهد که می تواند فرم بازی و استراتژی او را نیز دچار تغییراتی کند. به طور خلاصه اینکه در نیم فصل دوم می توان منتظر یک پرسپولیس نونوار و جدید بود. تیمی که دستش برای حریفان رو نیست و با نیروهای تازه، حتما روش ها و تاکتیک های تازه ای برای حضور در صدر جدول و تکرار قهرمانی خواهد داشت.

تنها نگرانی شاید بحث هماهنگی و مچ کردن نفرات جدید با قبلی هاست که برانکو حتما برای این موضوع هم نقشه ها و برنامه هایی در نظر گرفته است.

500 + 390 - 11

منبع: ایران ورزشی

به "رفرم 40 درصدی برانکو در ترکیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفرم 40 درصدی برانکو در ترکیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید