چگونه در سال 2020 بهتر بازاریابی کنیم؟

به گزارش وبلاگ سفر و گردشگری، امروز دیگر شبکه های اجتماعی تنها برای تعامل با خانواده و دوستان نیست. هنوز هم بیشتر مردم از شبکه های اجتماعی برای صحبت با دوستانشان استفاده می نمایند، اما این انتها کار شبکه های اجتماعی نیست.

چگونه در سال 2020 بهتر بازاریابی کنیم؟

اهداف در تجارت اهمیت فوق العاده ای دارند و کسب وکارهای بدون هدف با شکست روبه رو می شوند. همچنین در صورتی که استراتژی مشخصی نداشته باشید و موفقیت خود را ارزش گذاری نکنید، به جای آنکه قدم های رو به جلو بردارید، عقبگرد خواهید داشت.در این گزارش لیستی از اهدافی را با یکدیگر مرور می کنیم که در سال 2020 به ارتقای بازاریابی شما یاری می نماید.

از نادیده دریافت مخاطبانتان دست بردارید

اساس بازاریابی شبکه های اجتماعی تعامل و گفت وگو با مخاطب است اما بسیاری از بازاریابان شبکه های اجتماعی مخاطبان را نادیده می گیرند. از طرفی شبکه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر هستند و بازاریابان شبکه های اجتماعی باید در مقابل این تغییرات انعطاف پذیر باشند.

با وجود آنکه سیاست های تجاری همیشه ثابت می مانند اما اگر بازاریابان خود را به روز رسانی ننمایند و همراه موج تحولات نباشند، شکست می خورند. یکی از سیاست های اصلی در کسب وکار، مشتری مداری است. باید به یاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است.

در ادامه بخوانید :

چیکار کنیم شبکه اجتماعی مون بترکونه

10 اردیبهشت 98 1,912

چک لیست کاربردی شبکه های اجتماعی

25 بهمن 95 479

برای برداشتن قدم های بعدی در بازاریابی شبکه اجتماعی در مورد چگونگی پشتیبانی از مشتری تحقیق کنید. روش های مختلفی برای حمایت از مشتریان وجود دارد. نباید فراموش کنید بهترین روش برای پشتیبانی از مخاطبانتان، توجه به آنهاست. کافی است جوابگوی پست ها و کامنت هایی باشید که در شبکه های اجتماعی گذاشته می گردد.

در سال 2020 توجه به مشتریان اهمیت بیشتری پیدا می نماید. آنالیزهای زیادی در رسانه های اجتماعی وجود دارد که به شما یاری می نماید داده ها را برای شناخت محصول، کشف مشتریان احتمالی و درک مخاطب هدف خود تحلیل کنید.

محصولات خود را در شبکه های اجتماعی بفروشید

فروش محصولات در شبکه های اجتماعی یکی از اهداف اصلی بازاریابان است. شبکه های اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد که از برند مورد علاقه خود خرید نمایند. در شبکه های اجتماعی شما با برندهایی که شناخته شده نیستند ولی محصولات جذابی فراوری می نمایند، آشنا خواهید شد.

پس اگر کسب وکار کوچکی دارید یا می خواهید محصولی را بفروشید، رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید. اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام قابلیت نمایش محصولات به صورت زنده را دارد و همین باعث جذب مشتریان می گردد.

مطالعات نشان می دهند که از میان 178.421 کاربر جهانی اینترنت در رده سنی میان 16 تا 64سال، 28 درصد علاقه مند به خرید محصولات در شبکه های اجتماعی هستند. پیش بینی می گردد این رقم در سال میلادی 2020 افزایش چشمگیری داشته باشد.

هر چند فراوری و پخش ویدئو از محصولات یک فرایند جدید نیست، اما در حال حاضر به عنوان کانون اصلی بازاریابی در رسانه های اجتماعی مطرح شده و مخاطبان زیادی را جذب نموده است.

نکته قابل توجه درباره رسانه های اجتماعی امکان فراوری و پخش ویدئوهای زنده است که هنوز پتانسیل قابل توجهی برای بازاریابان و برندهای مختلف دارد. این جریان به شما این امکان را می دهد که همزمان با آنچه که روی می دهد، واکنش نشان دهید. علاوه بر این، ویدئوهای زنده سبب برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان می گردد.

زمانی که مردم بدانند اشخاص حقیقی گرداننده برند هستند، ارتباط با مخاطبان نیز بهتر انجام می گیرد. با شناخت الگوریتم های شبکه های اجتماعی و تفاوت های آنها می توانید اجناس خود را در این پلتفرم ها به فروش برسانید.

از ارسال پیغام در شبکه های اجتماعی نترسید

امروز دیگر شبکه های اجتماعی تنها برای تعامل با خانواده و دوستان نیست. هنوز هم بیشتر مردم از شبکه های اجتماعی برای صحبت با دوستانشان استفاده می نمایند، اما این انتها کار شبکه های اجتماعی نیست.

رسانه های اجتماعی برندها را وادار نموده اند تا از سایه خود بیرون بیایند و با توجه به اهمیت بازاریابی شبکه اجتماعی و حضور گسترده مردم در این پلتفرم های آنلاین رویکرد خود را تغییر دهند. با این حال، هنوز برندها از تعامل با مردم و ارسال پیغام دوری می نمایند.

در ادامه بخوانید :

حال کسب و کارت چطوره جنتلمن؟

25 اردیبهشت 98 1,392

شبکه های اجتماعی آدم پای کار می خواهد!

15 اسفند 95 183

یکی از اهداف مهم در سال 2020، آنالیز چگونگی تعامل بهتر در کسب وکارها با استفاده از ارسال پیغام است. از ارسال پیغام نترسید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. از آنها بپرسید کدام محصول شما را بیشتر دوست دارند یا چه کالایی را نمی پسندند.

از شنیدن انتقاد در پیغام های ارسالی نهراسید. می توانید از ابزارهای پیغام رسان هم بهره بگیرید. با این وجود بهتر است خودتان پیغام ارسال کنید. به یاد داشته باشید که در 2020 هم مردم ترجیح می دهند با انسان ها صحبت نمایند نه روبات ها.

منبع: مجله شنبه

به "چگونه در سال 2020 بهتر بازاریابی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در سال 2020 بهتر بازاریابی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید